non-profit Art - Stichting Dwaalhaas KVK 69071004

Je maf uiteraard ook zelf een bod op de schilderijen doen

maandag 29 mei 2017

STICHTING Dwaalhaas

Als het goed is dan is deze week alles geregeld
Als ik alles goed gedaan heb dan moet ik deze week nog enkel tekenen, betalen inschrijven bij KVK en een bankrekening voor de stichting openen..."een stichting is een rechtspersoon.."

Rechtspersonen zijn door het recht bedachte structuren die ook als recht-ssubject aan het rechtsverkeer kunnen deelnemen. 
Rechtspersonen mogen wel vermogensrechtelijke rechten en verplichtingen hebben zoals: - eigenaar zijn - overeenkomsten sluiten Rechtspersonen mogen geen rechten en verplichtingen uitoefenen op het gebied van personen en familierecht (tenzij de wet dit anders bepaalt). Zo kan een rechtspersoon bijvoorbeeld niet huwen en geen testament maken. - Een rechtspersoon kan wel erfgenaam zijn. 

Met andere woorden....
Stichting Dwaalhaas is ook een soort van antwoord op mijn onbeantwoorde kinderwens, iets waar ik mijn (levens)werk ( kunst ) kan na-laten, okay, een stichting mag geen winst maken....
maar dat doe ik ook niet, niet op mijn kunst en ook niet op mijn "winkeltje" of andere hobby's

tot nu toe heb ik nog altijd het geld "gewonnen" uit verkoop van dingen en kunst appart gehouden en ge-her-investeerd in bv verf, doeken n andere materialen tbv het beoefenen van mijn hobby's....

Ggz, hulpverlening en zelfs mijn huisarts vinden het een goed iets dat ik deze hobby's beoefen omdat het in mijn geval , met mijn "afwijkingen" een manier is om "onder de mensen"/ sociale contacten / participeren, in de samenleving is...
\

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dwaalhaas Chatbox